jihaa - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Iris Maessen - WaarBenJij.nu jihaa - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Iris Maessen - WaarBenJij.nu

jihaa

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Iris

24 Juli 2006 | Namibië, Windhoek

Haaaj

Ja, ik weet dat ik btje laat was met dat bericht maar t punt was dat ik t al 2 keer helemaal had uitgetypt op de admin-site en toen internet helemaal uitfreakte en alles weer gone was......zeer frustrerend. Daarna had ik t maar in word uitgetypt en vergeten t op internet te zetten voor dit weekendje weg. Naja ik ben dus met Leoni naar Swakopmund (aan de kust) in iets van 4 uur gereden. Zo kwamen we ook door Okahandja waar Leoni de rijbewijzen wou gaan ophalen, maar ze waren na een half jaar ofzoiets nog niet klaar. En bij dat bureau was een groot gedeelte van de zwarte bevolking aant toi toi-en omdat ze al vanaf januari niet uitbetaald hadden gekregen, dus moesten we voorzichtig zijn. Toi-toi is iets best wel raars wat moeilijk uit te leggen is, de mensen lopen iig rond en springen en zingen liedjes met vlaggen in hun hand enzo :s......Toen zijn we daarna even naar de winkeltjes gaan kijken, t is daar net als in Turkije alleen zijn t meer hutjes waar de mensjes iets proberen te verkopen en stinken de mensjes best wel, maar daar kunnen ze ook nix aan doen dus ja...maja nix gekocht. Daarna zijn we langs een mijndorpje en Usakos gekomen voordat we uiteindelijk in Swakopmund aankwamen. Daar aangekomen gingen we eerst ff kijken wat ik kon doen om de toerist uit te hangen. Naja we zouden dat bureau gaan bellen die avond en hadden een nummer gekregen, maar die waaide in de zee :p. Toen zijn we maar naar de mensen gegaan waar we zouden blijven voor die nacht, t waren vrienden van Leoni die heel aardig waren. De vrouw daar had een broer die de boottocht waar ik mee zou willen gaan organiseerde dus kon ik daar tog mee voor 5 euro goedkoper :p. Die avond gingen we met die vrienden mee naar weer andere vrienden waar we gingen eten. Eerst moesten de mannen rugby kijken in een aparte kamer en de vrouwen gingen gezellig kwebbelen in t afrikaans waar ik geen piep van kon verstaan in een andere kamer. Naja daarna gingen we dus uiteindelijk eten,,, Kudu...das zo'n wild hert achtig beest met hele lange hoorns, maart smaakte zeer goed, en de rest btw ook. Daarna nog warme chocolade gedronken en naar 'huis' gegaan. Die vrienden woonden echt in t mooiste huis, met het mooiste interieur ever. Die volgende ochtend was t weer vroeg opstaan want ik zou opgehaald worden door die broer van de vrouw om op boottocht te gaan. Dat was heel cool want er waren ook andere toeristen zoals polen, oostenrijkers, duitsers en zelfs nederlanders op die boot. Ik heb dolfijnen gezien, zeeleeuwen, kei grote pelikanen die de kapitein gwoon voerde, en er kwam zelfs een zeehond ineens uit t niets op de boot springen die je kon aaien en knuffelen en voeren enz :). Alleen wel jammer dat de batterijen van de camera t zonodig steeds moesten begeven. Toen ik weer trug bij t huis van die vrienden was kreeg ik eerst beskuit met hot chocolate (dat drinken ze hier kei veel) en kon ik ff mijn haar doen voordat ik ging dune-biken :D. Dat was zelfs nog cooler dan de boottocht, ik mocht op zo'n soort scooter-auto door de woestijn duinen rijden achter zo'n ventje aan :D. Maar t was ook uber eng, ik had steeds t gevoel dat ik van die duin ging afvallen ofzo. Daarna ben ik op een duin geklommen en zijn we naar Long beach gereden waar Angelina Jolie en Brad Pitt 2 maanden waren gebleven om hun kind in Afrika geboren te laten worden :s. Ze hadden echt een cool huis gehuurd :p. Daarna zijn we naar Hentiesbay doorgereden om haar stiefvader op te halen, dat is een pensioen-plaatsje met hele schattige huisjes. Die volgende morgen zijn we weer trug gereden naar Windhoek. Toen ben ik weer gaan inpakken in een grotere tas dit keer want ik ga nu naar Kaapstad toe :D. Dat betekent nu ong. aanrijden, dan blijven slapen in t zuiden van Namibia en dan die volgende morgen-avond aankomen....dus dat wordt echt lang zitten...

Biggg huggg :)
Irisie

  • 24 Juli 2006 - 20:41

    Ivo:

    mooie verhalen om te lezen. hier blijft het tropisch warm boven de dertig en dat al weken aan een stuk. komen alleen nog binnen om te slapen .
    leuke dingen die je meemaakt . heftigg en spannend.
    pas je goed op jezelf ? we zien je graag heel terug.
    liefs van ivo en edith xxx

  • 25 Juli 2006 - 16:08

    Mama:

    Ha die Iris
    Hoe is het? Bedankt voor de superleuke verslagen.
    Ik heb ook p.c.-problemen gehad, vandaar nu pas weer een berichtje en nu weer vanaf de Brabis want intussen zijn we weer terug uit Zwitserland.
    We hadden een mooie parkachtige camping en verder niet zo`n bloedstollende avonturen beleefd als jij maar toch...een gewoon rustige gezellige warme vakantie gehad.
    Morgen gaan we Snowy weer ophalen; die heeft trouwens een leuk vervoerhok gekregen.
    Iris, ik wens je een leuk vervolg daar en see you.
    Ik kijk al weer uit naar je volgende afrika-avonturen.
    Houdoe en dikke kus.
    Heel veel liefs van mama

  • 25 Juli 2006 - 16:16

    Jon:

    Hallo irisie.
    We zijn net thuis gekomen.
    Mama is het bruinst geworden.
    Veel plezier nog de
    laatste weken


    groetjes jon


  • 25 Juli 2006 - 16:25

    Hermes:

    ej irisiie.,,
    Ik heb wel een leuke vakantie gehad in zwitserland. Ik heb daar veel gevoetbald en gezwomme. Maar nog een fijne vakantie

    groetjes hermes

  • 25 Juli 2006 - 19:08

    Aleks:

    Hoi Iris,

    Leuk om jouw verslagen te lezen.

    Wat een zooi aan dieren die ik niet van naam ken.

    En echt een Rotary gezelschap, jouw gastgezin? Wel een uniek kans om een zwarte bladzijde van de apartheid met eigen ogen en door eigen oren zo verschillend te kunnen meemaken.

    Wel oppassen dat je geen échte sportfanaat wordt!? Rugby, Atletiek en nog veel meer, al dan niet voor de eer van de school, voor de insignes en onderscheidingen op het uniform.(Mis de foto's!)

    Mis jij het niet om het Zondagsnieuws in onze bussen op de Brabis te stoppen?
    We zien je binnenkort wel weer in levende lijve voorbij komen. 16 en 17 september a.s. wordt het 25 jarig bestaan van de Brabis gevierd....

    Geniet er nog goed van in die lekker koele Windhoek van Namibië. Hier is ons gasveldje van een droge steppe langzaam aan het evolueren tot een micro Sahara. Onze vijver is een soort Fata Morgana geworden in het uiterst droge Brabant.
    De (Brabantse) nachten zijn lang en net zo warm als jullie maximum temperatuur nu!
    Morgen circa 35 graden!

    Frisse groeten en tot ziens, we houden jouw site in de gaten.

  • 28 Juli 2006 - 18:20

    Sandra:

    heey
    ik zit hier in spanje lekker te bakken en zo te horen heb je wel allemaal leuke dingen gedaan k hoop dat je nog veel plezier hebt ik zal me hier wel vermaken en k hoop je snel weer te spreken
    kusjes
    sandra en de rest

  • 29 Juli 2006 - 10:00

    Humpey:

    Tja BlonT he,
    maar in iig goed dat je het naar je zin hebt :P
    en ene aanrader namens mij en alain: als je terug bent vraag een fucking FIETSTAS aan

  • 01 Augustus 2006 - 21:26

    Inge:

    heeeii iris :)
    ben net een uurtje terug van vakantie,, in de auto gezeten .. 13 uur ,, mjaa dat is niks bij jouw lange reis :) k heb snel je verhale gelezen en volgens mij heb je het daar nog wel gezellig :)
    doeii xx

  • 02 Augustus 2006 - 13:16

    Robin Van De Pasch:

    wat cool wat jij allemaal doet

  • 02 Augustus 2006 - 13:58

    ROBIN:

    HOE KRIJG JE VERY HAPPYS



















  • 02 Augustus 2006 - 14:03

    ROBIN:

    HOE KRIJG JE VERY HAPPYS



















  • 03 Augustus 2006 - 22:27

    Ivo:

    ben benieuwd naar nieuw bericht. wellicht het laatste ?
    liefs van ivo en edith.
    wanneer PRECIES KOM JE TERUG ?

  • 04 Augustus 2006 - 20:25

    Sraar En Cora:

    Ha Iris, wat een boel belevenissen ! Je wordt wel verwend volgens mij met allerlei uitstapjes die jou denken wij onvergetelijke belevenissen bezorgen. Berg ze goed op in je rugzak en je herinnering. Dat je dit allemaal mag meemaken , bus f (=besef) dat wel. Je laatste 1-2 weken van je verblijf zullen nu wel bezig zijn. Geniet nog veel en we horen en zien je straks weer met jouw life-verslag. Misschien kun je voor de gezamenlijke familie een (pers)-conferentie geven,hoef je het maar een keer te vertellen !?
    Hartelijke groet oom Sraar en tante Cora !

  • 08 Augustus 2006 - 08:08

    Tanja:

    He ier,
    Wat een fantastische avonturen zeg....hopelijk zijn er wat foto's gelukt, ben wel benieuwd naar al die wild life beesten die jij allemaal life te zien krijgt. Heel wat anders dan een vakantie in la douce france !! geniet ze nog en veel groetjes van Tanja, Peter Jasper en Tess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2010

robbeddd

06 Augustus 2010

zeau

02 Augustus 2010

halloa :)

17 Augustus 2007

jazzaaa

14 Augustus 2007

jozzaaa
Iris

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 37146

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: